Пропускане към основното съдържание

Mоята история с Bon Jovi

Mоята история с Bon Jovi щеше да се превърне в моята истерия с Bon Jovi, но в ранното утро на 10 юли 2011 година всичко беше тихо и спокойно, когато с вълнение се качих на организирания транспорт за концерта в Букурещ. Всичко беше на мястото си: билетите – в предното отделение на раницата, завити в найлонови джобове, запечатани с тиксо; жена ми Криси – усмихната на седалката до мен; леите – в портфейла; бинокълът, българското знаме, фотоапаратът, пурата, сандвичите – натъпкани в раницата. Точно в 7 сутринта автобусът тръгна и шофьорът пусна музика – Bon Jovi, естествено. Въпреки това аз сложих слушалките си, защото на плейъра си бях подредил най-надъхващите парчета.
Стигнахме в Русе без почивка и след като спряхме за около 20 минути на едно обменно бюро, се отправихме към границата. Наближаваше 12 часа, когато организаторката премина покрай седалката ми: „Извадете си личните карти”. Именно в този миг установих, че левият джоб на дънките ми е необичайно празен. Документите! Личната карта! Останали са в колата, заедно с книжката. Видях някакви мъгляви хора, размахващи лични карти, а гласът на Криси прозвуча като от неясен сън: „ШЕГУВАШ СЕ, НАЛИ?”
Други въпроси нямаше, нито „Ами сега?”, нито „Какво ще правим?”… Да се откажем от концерта, за който мечтаехме от 15-годишни беше невъзможно.
Изненадах се как започнах отчаяната акция по спасяване на мечтата с решителността на опитен пожарникар – извадих повечето леи, дадох ги на жена ми, разопаковах билетите и взех единия с думите: „Отивай на концерта! Аз се връщам в София за личната карта.” Излизайки от автобуса дочух заглъхващ въпрос: „Ама, с какво ще стигнеш до Соф…?”. Тичах по-бързо от мексиканец, бягащ на границата със САЩ, което вероятно си е било доста подозрително и на Българо-Румънската граница. „Нямам лична карта, отивам на концерт” – отговорих на съвестния полицай, който ме спря, а след обясненията започна да ме гледа съчувствено. Предизвиках съчувстие в полицай! Едно мъжко признание – доплака ми се. Минаваше 12 на обед, а концертът беше от 20 ч. Нямаше никакъв шанс да стигна до София с автобус, защото нямах време да търся автогара в Русе, затова се предадох на последната надежда – автостоп.
- Толкова отчаяно махахте… помислих, че е станала катастрофа – това бяха първите думи на Иван, човекът, който ме поведе по първите километри към спасението на мечтата ми. Отиваше във Велико Търново и ме закара до Бяла. На този ужасен разклон чаках поне половин час, размахвайки отчаяно ръце. Когато мина 13:30, спрях да гледам часовника. „Дори и за биса да стигна – си заслужава”. Интересно свойство имаме хората – в такива отчайващи моменти да се самоуспокояваме. Групата с автобуса, заедно с жена ми сигурно вече беше в Букурещ, но тя нямаше активиран роуминг и не можех да се обадя.
Махайки на разклона край Бяла, си спомнях как в шести клас за първи път започнах да слушам Bon Jovi, как се дразнех на тези, които казваха, че Bon Jovi е човек, а не група, колко странно се чувствах да съм обсебен от музиката на Джон, в който бяха влюбени най-красивите момичета в града. Спомних си стария плакат на гардероба, затананиках си “Wild Is The Wind” и се захилих истерично, осъзнавайки абсурдността на ситуацията. Щях да прекарам тук остатъка от деня, пропускайки първия си и вероятно единствен шанс да видя групата, която ме беше формирала като музикален вкус и като човек. Утешаваше ме единствено мисълта, че жена ми ще снима, ще разказва, радвах се, че поне тя ще успее… а всъщност аз я запалих по групата, когато бяхме млади гаджета в гимназията.
Тогава чух клаксона. Някаква кола ме беше отминала и чакаше. Не кола! Джип! „За София?” – попитах. „Имаш късмет днес, баце” – отвърна огромният мъж, който пушеше пура до шофьора и не осъзнаваше колко далече беше от истината това изречение. Но този човек внезапно ме накара да обичам мутрите и всичко, свързано с тях. „Абе пич, ти усещаш ли ги тоя 180 километра в час?” – засмя се спасителят ми, докато возилото летеше по мостовете и тунелите на Витиня. Точно в 15:30 ч. бях в София, пред колата си, която беше затворена от микробус на паркинг в района на Народната библиотека. След 10 минути натискане на клаксона и псувни от пенсионерите в блокчето над мен, шофьорът на буса дойде, пушейки цигара. „Колега, спокойно бе, за къде бързаш? Неделя е!”
В 16 ч. излязох от София за втори път през този откачен ден. Бях напълнил „звяра” с бензин и си представях как всички вече са на площада и чакат концерта, пиейки бира в горещия ден. Не искам да си признавам как съм шофирал, но след три часа вече се бях наредил напълно невредим на голяма опашка от автомобили на румънци, прибиращи се в неделя от черноморието. Поне 2 часа не ми мърдаха. Тук ли щях да изкарам концерта? Тогава видях полицая, който ме изпрати преди 7 часа. Онзи, със съчувствения поглед.
Този човек ми спаси повече време и от мутрата с джипа. Вече обичах и полицаите, чувствайки се като президент, когато ми направиха път и пред недоволните румънски физиономии се наредих най-отпред. Преминах границата и тръгнах към Букурещ. Чак тогава се сетих да си пусна музика в колата. След около час, докато влизах в града, слушах „It’s My Life” и се чувствах като онова момче от клипа, което стигна точно за последния акорд на песента. Паркирах в някакъв Mол на центъра и хукнах към сцената, от която се чуваха първите акорди на „Runaway”. Мислите си, че това е символика? Не! Символика беше моментът, в който открих Криси на претъпканата трибуна, клатеща се от подскачащи хора – точно на края на „It’s My Life”… Символика беше, че като я прегърнах започнаха „In These Arms”… И мечтата беше реалност!
Тогава видях толкова български знамена в публиката, че се почувствах като в сън. И когато обявиха концерта в София разбрах, че идват само заради тези знамена и истеричните хора, които стояха под тях. Защото ние сме достатъчно луди, за да ни запомнят, макар и да не знаят какво е коствало на някои от нас да стигнат в Букурещ през 2011-та…



Този текст бе публикуван през 2012 г. и спечели фейсбук конкурса "Моята история с Бон Джоуви".

Прочетете още:
Изкуството иска жертви! 

Популярни публикации от този блог

"Хроники на неведомото" - откъс първи

(откъс от романа "Хроники на неведомото", издаден от "Жанет 45" през 2019 година, номиниран за Роман на годината 2020) Кехлибарена броеница в жилестите ръце на сляп агалар, побелял не от мъдрост, а от горести. Видях я там, в Люлебургас, когато нашата мисия ми се струваше объркан детски сън, промъкнал се помежду военните кошмари. Вървяхме посред тоя превзет от нашата армия град, лутахме се из непознатите улици – мръсни от кал, кърви, от вселенската печал на току наченалия се двайсети век... Ние или улиците? – ще попита някой. Кой е изцапаният от тая безначална и безкрайна печал, лееща се като черен катран около нас, върху нас и вътре, в нас? Ние или улиците? И ние. И улиците. И всичкото. Но там точно, пред джамията, нещо ме предизвика да поспра за миг и да се обърна. Стъпките на другарите ми затихваха зад гърба ми, късноноемврийското слънце се радваше на триумфа на своето горчиво пладне, екотът от скорошните битки кънтеше в ушите на всич

"Хроники на неведомото" - откъс трети

(откъс от романа "Хроники на неведомото", издаден от "Жанет 45" през 2019 година, номиниран за Роман на годината 2020)   В потвърждение на общоприетата истина , че немците са винаги точни , доктор Адолф Хамершмит никога не закъсняваше за своята смяна . Да , той ценеше своето време и не подраняваше за каквото и да било , но в неговите петнайсет години работа като медик не беше закъснявал дори и със секунда . Просто се появяваше точно навреме и толкоз . Правилото важеше не само за работата , а и за хокейните мачове , които посещаваше през уикенда , за съботните риболовни екскурзии с приятеля му Лайл , за семейните вечери и гостувания по рождени дни ( на рождените дни често пристигаше преди самия рожденик и го посрещаше ), за обществените събития , юбилейните срещи със съученици и разбира се , сбирките в клуба на Пазителите на Регламента . Олга , красивата съпруга на Адолф Хамершмит , която като девойка бе изключително ведра и разсеяна в своята целеуст

"Хроники на неведомото" - откъс втори

(откъс от романа "Хроники на неведомото", издаден от "Жанет 45" през 2019 година, номиниран за Роман на годината 2020) Той е сам, в тишината на своя свят. Слуша тишината. И пише. Нима е възможно да се живее по друг начин? Не, той не си е задавал подобни въпроси, застанал над петолинието, никога не се е питал защо и откъде идва всичко – отгоре или отдолу, отвътре или отвън, защо и как се излива върху грапавите листове, накъде трябва да полетят тези безбройни ноти... Та това са въпроси за философите, които прекарват живота си в размишления и препирни. Наричат караниците си дискусии или разисквания, но смисълът от всички пререкания си остава някъде в бръчките между ядно сключените им черни вежди. Нужно ли е да спориш, да прекарваш дните си в отчаяно търсене на някакъв смисъл, чиято дълбочина е безкрайна и няма как да бъде досегната дори и с помощта на най-ароматния тютюн и най-стипчивото вино? Думи... тези... антитези... те могат да вълнуват само ония хора, коит